We’ve stopped what we are doing and creating your personalized BrandZ™ report, which will appear in your inbox soon.

Bupa Arabia

Bupa Arabia

Company: Bupa Arabia for Cooperative Insurance Company

Headquarter city: Jeddah

Industry: Insurance

Year formed: 1997

 

Bupa Arabia has the highest market share among health insurers in Saudi Arabia. It is part of the UK-based Bupa Group, which operates in 190 countries. The brand’s international associations make it appealing to multinational corporations operating in Saudi Arabia, which tend to choose it as their preferred health insurer for their staff.

Bupa Arabia is a premium brand and offers unique services to members. These include the newly launched “Telemedicine” service, which provides long-distance consultations on complex cases with doctors from some of the United States’ most renowned institutions, including the Cleveland Clinic, Johns Hopkins Medicine and Harvard University. 

Bupa Arabia’s slogan is “With you for better Health”, and in 2015, the company introduced a new service called Tebtom aimed at improving the health of its members through access to services such as elderly care, maternity and child care and chronic care. Also in 2015, Bupa Arabia changed its logo to more closely resemble the international Bupa logo. During Ramadan in 2016, Bupa Arabia worked with the transport app Careem to encourage members of the public to donate any unused clothing to people in need. Shares in Bupa Arabia are traded on the Saudi Stock Exchange (Tadawul).

 

 

 

 

بوبا العربية

الشركة: شركة بوبا العربية للتأمين الصحي

موقع المقر الرئيسي: جدة

المجال: تأمينات

عام التأسيس:1997

 

تمتلك شركة بوبا العربية أكبر حصة في سوق التأمينات بين شركات التأمين الصحي في المملكة العربية السعودية. وهي فرع من مجموعة شركات بوبا مقرها بريطانيا  والتي تنتشر في 190 بلداً.وحقيقة أن هذه العلامة التجارية مدعومة من قبل جمعيات دولية  ماجعلها مرغوبة من قبل الشركات متعددة الجنسيات في المملكة العربية السعودية. والتي عمدت إلى تفضيلها واختيارها كشركة التأمين الصحي المعتمدة لموظفيها.

تعد شركة بوبا علامة تجارية مميزة وتقدم خدمات فريدة من نوعها لعملائها. وهذا يتضمن الخدمة المعلن عنها مؤخراً خدمة (تيلي ميدسن) أو(الخدمات الصحية عن بعد) التى توفر استشارات طبية بعيدة المسافات للحالات الطبية المعقدة يقدمها أطباء من بعض المؤسسات الطبية الأكثر شهرة في الولايات المتحدة الأمريكية مثل (عيادة كليفلاند الطبية)، و(مؤسسة جون هوبكنز الطبية) و(جامعة هارفرد).

شعار مؤسسة بوبا العربية  هو "معك لصحة أفضل". وفي عام 2015 قامت الشركة بإطلاق خدمة جديدة تحت اسم "طبتم" هدفها تحسين الحالة الصحية لأعضائها عن طريق تمكينهم من الوصول إلى خدمات صحية مثل (رعاية كبار السن) وخدمة (الأمومة ورعاية الطفل) وخدمة (رعاية المصابين بالأمراض المزمنة). كما قامت شركة بوبا العربية في عام 2015 بتغيير شعارها ليصبح أقرب إلى شعار شركة بوبا الدولية. في رمضان من عام 2016 قامت شركة بوبا العربية بالعمل جنباً إلى جنب مع شركة (كريم) للنقل عن طريق تطبيقها للأجهزة المحمولة حيث عملت على تشجيع عملائها من عامة الشعب على التبرع بالملابس الفائضة عندهم ليقدموها لمن هم في حاجة إليها. الأسهم في شركة بوبا العربية يتم تداولها في سوق البورصة المالية السعودية (تداول).