We’ve stopped what we are doing and creating your personalized BrandZ™ report, which will appear in your inbox soon.

Changing the conversation – the many faces of Saudi women, unveiled

Changing the conversation – the many faces of Saudi women, unveiled
 

Mennah Ibrahim

 
MEA Director, J. Walter Thompson Intelligence, Mennah.Ibrahim@jwt.com
 
 
Female capital – the value women bring to the world – is growing, as women take more prominent roles as leaders, politicians, economists, scientists, pioneers, activists, athletes, actors and artists. According to Euromonitor, the disposable income of women in Saudi Arabia will grow from $3,103 per capita in 2013 to $3,859 per capita in 2020 - a 24 percent increase in growth.
 
J. Walter Thompson has tracked the gradual evolution of women in Saudi Arabia and the region, and identified 15 ‘tribes’ of women that brands should pay attention to but are largely ignoring. These range from ‘Donna Drapers’, who are starting to make an impression in the boardroom, to ‘Super Saudi Athletes’ who are rewriting the rules for women on sport, fitness and health.
 
It’s clearly time to change the conversation – to understand these emerging tribes and be part of the narrative that Saudi women are writing for themselves
 
تغيير النمط - الكشف عن الوجوه المتعددة للمرأة السعودية:
 
منة ابراهيم
مدير الشرق الأوسط وافريقيا
جاي والتر طومبسون - انتليجنس
Mennah.Ibrahim@jwt.com
 
 
رأس مال المرأة، وهو القيمة التي تحققها النساء في العالم، في تزايد، فقد أصبحن يتولون أدواراً بارزة كدور القائد والسياسي والاقتصادي والعالم والرائد والناشط والرياضي والممثل والفنان. ووفقاً ليورومونيتور فإن دخل المرأة في السعودية سيزداد من 3103$ للفرد في عام 2013 إلى 3859$ للفرد في عام 2020: أي زيادة قدرها 24%.
 
يتعقب " جاي والتر طومبسون" التقدم التدريجي لدور المرأة في المملكة العربية السعودية والمنطقة، وقد تم تحديد 15 "فئة" من النساء يتوجب على العلامات التجارية أن تعيرهم اهتماماً ولكنها تتجاهلهن على نحو كبير.
تمتد هذه الفئات من "دونا دريبرز"، اللواتي بدأن يأخذن أماكنهم في مجالس إدارة الشركات، إلى "أبرز السعوديات الرياضيين" اللواتي يعدن صياغة قواعد اللياقة البدنية والصحية للنساء.
إنه الوقت المناسب لتغيير نمط التخاطب معهن لنستطيع فهم هذه الفئات ولنكن جزءاً من القصة الجديدة التي تكتبها السعوديات بأنفسهن.