We’ve stopped what we are doing and creating your personalized BrandZ™ report, which will appear in your inbox soon.

Dar Al-Arkan

 
Dar Al-Arkan
Company: Dar Al-Arkan Real Estate Development Company
Headquarter city: Riyadh
Industry: Real Estate
Year formed: 1994
 
Dar Al-Arkan is a leading commercial and residential real estate developer in Saudi Arabia, and in its communications use the tagline “Built for life” or, in Arabic, “A’amera”. Dar Al-Arkan is involved in what is considered to be one of the most ambitious development plans in the Kingdom; the Qasr Al Khozama project is designed to rejuvenate the city of Jeddah, and create a business hub in the heart of the city. Dar Al-Arkan has also been in recent talks with the government on plans for wide-scale housing construction in line with the national plan to boost private home ownership. Dar Al-Arkan is known for the quality of its designs and for strong project management. All of its projects have so far been within the Kingdom.
 
Dar Al-Arkan began as a privately owned company; however in 2005 it became a joint stock company, and in 2007 listed on the Saudi Stock Exchange (Tadawul).
 
 
دار الأركان
الشركة: شركة دار الأركان للتطوير العقاري
موقع المقر الرئيسي: الرياض.
المجال: تطوير عقارات
عام التأسيس:1994
 
تعد شركة دار الأركان شركة رائدة في مجال التطوير العقاري التجاري والسكني في المملكة العربية السعودية. وبإعتمادها في تواصلها مع عملائها شعار "بنية من أجل الحياة" أو بالعربية المتداولة "عامرة" فإنها قد اشتركت فيما يعتبر واحداً من أكثر المشاريع التنموية طموحاً في المملكة العربية السعودية ألا وهو (مشروع قصر الخزامى). حيث تم تصميم مشروع (قصر الخزامى) لإعادة إحياء مدينة جدة. وخلق مركز تجاري في قلب المدينة. كما تم ذكر اسم شركة دار الأركان في المحادثات الأخيرة التي تمت من قبل الحكومة بالحديث عن مشروع واسع النطاق لبناء مساكن تزامناً مع الخطة الوطنية لتقوية وزيادة ملكية المنازل الخاصة لأفراد الشعب. تشتهر شركة (دار الأركان) بجودة تصاميمها وقوتها في إدارة مشاريعها. كافة مشاريعها السابقة كانت محدودة ضمن أراضي المملكة حتى اليوم.
 
انطلقت شركة دار الأركان في بداياتها كشركة قطاع خاص وعلى الرغم من ذلك أصبحت في عام 2005 شركة مساهمة. وفي عام 2007 تم إدراجها في قائمة شركات سوق بورصة الأموال السعودية (تداول).