We’ve stopped what we are doing and creating your personalized BrandZ™ report, which will appear in your inbox soon.

Moving online luxury out of the threat zone

Moving online luxury out of the threat zone
 
Andrew Mardon
Director Of Consulting
Kantar Retail
Andrew.Mardon@kantarretail.com
 
 
Just three or four years ago, a SWOT analysis (Strengths, Weaknesses, Opportunites and Threats) of most luxury brands and retailers would have put e-commerce squarely in the Opportunity box. When I see a SWOT analysis now, e-commerce frequently appears in the Threat box.
 
Saudi Arabia has one of the highest smartphone penetrations of any country in the world, over 70 percent, and luxury shoppers are likely to be accessing global prices in real time whilst in a store. In an industry where products are typically sourced in Euros, US Dollars and Pounds, margins are highly susceptible to currency fluctuations. This makes competing on price and finding parity with other markets a constant challenge for retailers. 
 
Retailers and luxury brands must therefore focus on differentiating through experience rather than price. Providing in-store services, knowledge and regionally exclusive lines will become critical to ensuring that the physical store doesn’t become a mere “showroom” option for the shopper.
 
نقل رفاهية استخدام الانترنت خارج منطقة الخطر
أندرو ماردون
مدير إستشاري
Kantar Retail
Andrew.Mardon@kantarretail.com
 
منذ ثلاث أو أربع سنوات أظهرت تحليلات (SWOT) (القوة، الضعف، الفرص، المخاطر) لأغلب العلامات التجارية الفخمة والبائعين أن التجارة الالكترونية تحتل مكاناً في مربع الفرص.لكن عندما أرى تحليل (SWOT) الآن تظهر التجارة الالكترونية في مربع المخاطر.
 
تتميز السعودية بانتشار كبير للهواتف الذكية بأكثر من 70 بالمئة من الستخدمين مقارنة بأي دولة اخري ويستطيع المتسوقين الباحثين عن الرفاهية والتميز بالحصول علي الاسعار العالمية في نفس وقت تواجدهم في المتجر.بما أن المنتجات في هذه الصناعة تصدر عادة بعملة اليورو أو الدولار أو الجنيه، نادراً ما تتعرض حدود السعر لتقلبات العملة.وهذا ما يجعل من التنافس على الأسعار وإيجاد البديل في الأسواق الأخرى تحدٍي مستمر للمسوقين.
 
لذلك توجب على التجار العلامات التجارية الفاخرة التركيز على التميز من خلال الخبرة بدلاً من السعر.تقديم الخدمات داخل المتجر بالإضافة إلى المنتجات الحصرية مخصصة للمنطقة سيكون شرط أساسي لضمان عدم تحول المحلات الموجودة إلى مجرد "صالة عرض" للمشتري.