We’ve stopped what we are doing and creating your personalized BrandZ™ report, which will appear in your inbox soon.

OTHAIM MARKETS

 
OTHAIM MARKETS
Company: Abdullah AlOthaim Markets
Headquarter city: Jeddah
Industry: Retail
Year formed: 1980
 
Othaim Markets was one of the first chains of supermarkets to launch in Saudi Arabia, and its portfolio now extends to more than 140 supermarkets, hypermarkets and corner stores around the Kingdom, with a particular focus on the central region of the country. Othaim is still expanding, and new branches open regularly both in Saudi Arabia and in Egypt, where there are now five outlets. The brand’s promise to consumers is “Save more”, and its year-round price promotions are what distinguishes Othaim from other supermarket chains. Othaim also has a loyalty scheme, called Iktissab, which gives regular customers access to exclusive deals by collecting rewards points.
 
Shares in parent company Abdullah AlOthaim Markets Co, which also has interests in real estate, are traded on the Tadawul exchange.
 
 
أسواق العثيم
الشركة: أسواق عبد الله العثيم
موقع المقر الرئيسي: جدة
المجال: تجارة بالتجزئة
عام التأسيس: 1980
 
تعد أسواق العثيم واحدة من أولى سلاسل محلات السوبر ماركت التي تم افتتاحها في المملكة العربية السعودية، وقد توسعت تجارتها في الوقت الحالي لتتجاوز الـ 140 سوبرماركت وهايبرماركت وركن  في كافة أرجاء المملكة. مع تركيز مشدد على المنطقة المركزية من البلد. أسواق العثيم مستمرة في التوسع وهنالك أفرع جديدة يتم إفتتاحها بشكل مستمر في كلاً من المملكة العربية السعودية ومصر حيث تمتلك الشركة 5 منافذ متمثلة بالمجمعات التجارية. إن الشعار الذي تعتنقه الشركة وتعد به المستهلكين هو "توفير أكثر"، إن عروض الأسعار التي يقدمها على مدار العام هي ما تميز أسواق العثيم عن باقي سلاسل المتاجر الغذائية الأخرى. كما تمتلك شركة العثيم برنامجاً لضمان ولاء المستهلك يدعى "اكتساب" والتي تقدم لعملاء أسواق العثيم الدائمين إمكانية الحصول على عروض حصرية عبر تجميع النقاط المكتسبة كمكافئات.
بالنسبة لأسهم الشركة الأم (شركة أسواق عبد الله العثيم) والتي تمتلك أيضا فرعاً مختصاً بالتطوير العقاري و التي تداولها في السوق المالي السعودي (تداول).