We’ve stopped what we are doing and creating your personalized BrandZ™ report, which will appear in your inbox soon.

Partnering with the nation’s innovation ambassadors

Partnering with the nation’s innovation ambassadors

Aneesh Sharma,
Executive Director,
Brand Union,
Aneesh.Sharma@brandunion.com
 
 
Saudi women are both highly educated and highly unemployed. A whopping 78.3% of unemployed women have university degrees; women make up only 15 percent of the nation’s workforce, and own a mere 12 percent of private enterprises. Compare that to the United States, where women own 38 percent of businesses. This is changing however, and a recent study at one of Saudi Arabia’s top universities found that roughly one in four female students were keen to set up their own businesses after graduation. Market conditions are changing to make this possible, and women are looking beyond the food and fashion sectors in which women entrepreneurs have tended to launch.
 
Brands have a role to play in championing women entrepreneurs, through funding, mentorship, partnership opportunities and training. By working directly with women entrepreneurs, the nation’s top brands will reap the benefits of groundbreaking solutions that emerge from these ventures. Women entrepreneurs can then serve as the innovation ambassadors for the country, effectively influencing the future of the nation in every milieu.
 
 
مشاركة سفراء الإبداع في البلاد
أنيش شارما، مدير تنفيذي، براند يونيون، Aneesh.Sharma@brandunion.com
 
بالرغم من ثقافة النساء السعوديات العالية إلا أن غالبيتهم غير عاملات، نسبة هائلة تصل إلى 78.3% من النساء العاطلات عن العمل يمتلكن شهادات جامعية. و تمثل نسبة النساء 15 بالمائة فقط من القوى العاملة في البلاد، وتملك فقط 12 % من الشركات الخاصة. بالمقارنة مع الولايات المتحدة، حيث تملك النساء 38 بالمائة من الأعمال. غير أن ذلك في طور التغيير، إذ أن دراسة حديثة في واحدة من أفضل الجامعات في المملكة العربية السعودية وجدت أن واحدة تقريباً من بين أربع طالبات سعوديات حريصات على تأسيس أعمالهن الخاصة بعد التخرج. ويتم تغيير أوضاع السوق كي يصبح ذلك ممكناً، والنساء ينظرن إلى ما هو أبعد من مجالات الغذاء والموضة والتي مالت سيدات الأعمال إلى العمل بها.
 
العلامات التجارية تلعب دوراً في دعم سيدات الأعمال، من خلال التمويل، الإرشاد، تأمين فرص للشراكة، والتدريب. من خلال العمل بشكل مباشر مع سيدات الأعمال، ستحصد العلامات التجارية القوية في البلاد الحلول الرائدة التي ستنتج من هذه المشاريع. عندها ستتمكن سيدات الأعمال لعب دور سفراء الإبداع في الدولة، وسيؤثرن بشكل فعال على مستقبل البلاد في جميع الأوساط.