We’ve stopped what we are doing and creating your personalized BrandZ™ report, which will appear in your inbox soon.

Samba

 
Samba
Company: Samba Financial Group
Headquarter city: Riyadh
Industry: Banks
Year formed: 1980
 
 
Samba has grown into one of the region’s biggest banks and has become popular among young consumers with its slogan ‘Think Samba’ and youth-friendly online services. The bank has its roots in Citibank, which it traded as until a government program in 1980 forced all foreign banks to have at least 60 percent Saudi ownership. The bank rebranded as Samba in the same year. In 1999, Samba merged with United Saudi Bank, giving it much greater scale. The brand’s Citibank heritage has given Samba links with the United States; it is the bank used by many American companies and institutions, including the US consulate.
 
Recent innovations include the Samba Financing Calculator, launched to help consumers manage their personal budgets. Campaigns to encourage credit card use include the chance for cardholders to win a trip to Australia, and a 0 percent interest offer on tickets with Saudi Airlines. Samba has international branches in the UK, Pakistan, Qatar and the UAE. Samba Financial Group is listed on the Saudi Stock Exchange (Tadawul).
 
سامبا
الشركة: مجموعة سامبا المالية
موقع المقر الرئيسي: الرياض
المجال: مصرفي
عام التأسيس: 1980
لقد كبرت مجموعة سامبا لتصبح واحدة من أكبر بنوك المنطقة كما أنها أصبحت رائجة بين العملاء اليافعين باستخدامها شعار "فكر سامبا" وخدمات شبابية عبر الإنترنت. تعود جذور بنك سامبا إلى كونه أحد بنوك (سيتي بنك) لحين تم تحويله بعد أن أصدرت الحكومة قراراً في عام 1980 يجبر كافة البنوك الأجنبية أن تكون نسبة الملكية السعودية فيها لا تقل عن 60%. فعاد البنك في العام نفسه بعد أن جدد اسمه ليصبح (سامبا). في عام 1999 اندمج سامبا مع بنك الإتحاد السعودي مما أكسبه قيمةً أعلى بكثير من قبل. إن إرث العلامة التجارية (سيتي بنك) قد أعطى سامبا روابط مع الولايات المتحدة الأمريكية حيث أنه مصرفاً مستخدماً من قبل الكثير من الشركات والمؤسسات الأمريكية، بما في ذلك القنصلية الأمريكية.
 
التجديد الذي حدث مؤخراً يتضمن حاسبة سامبا للتمويل والتي تم إطلاقها لتساعد العملاء على إدارة ميزانياتهم الشخصية. كما تم إطلاق حملات دعائية للتشجيع على استخدام بطاقات الإئتمان وتتضمن فرص لحاملي البطاقات الإئتمانية للفوز برحلة إلى استراليا، وعرض على تذاكر الطيران على خطوط الطيران السعودية بفائدة ربحية بقيمة 0%. تمتلك سامبا أفرعاً دولية في بريطانيا وباكستان وقطر والإمارات العربية المتحدة. مجموعة سامبا المالية مدرجة ضمن قائمة شركات السوق المال السعودي (تداول).