We’ve stopped what we are doing and creating your personalized BrandZ™ report, which will appear in your inbox soon.

Tawuniya

Tawuniya
Company: The Company for Cooperative Insurance (Tawuniya)
Headquarter city: Riyadh
Industry: Insurance
Year formed: 1986
 
Tawuniya was the first insurance company licensed in Saudi Arabia, and its offering is one of the broadest among insurers in the Kingdom, spanning motor insurance, health, travel and home cover. It was originally known as The National Company for Cooperative Insurance (NCCI) until its rebranding in 2007. Tawuniya’s extensive network of partner hospitals, built up over many years, is the reason why many of its health insurance customers choose it. The insurance sector is on track to grow in the next few years as the government has begun to crack down on motorists who do not have appropriate insurance, and has been encouraging all workers to have health cover. Tawuniya insures many large companies; in 2016 it renewed its contract with Saudi Telecom, one of its biggest clients, and is now the insurer of every telecom provider in the Kingdom.
 
Tawuniya runs year-round marketing campaigns, which in 2016 included a discount on its premium motor insurance during Ramadan. In 2016, Tawuniya launched a new website and began using the slogan: “Tawuniya: In your hands”. It also launched its Smart Insurance platform, which enables customers to access their accounts online and via mobile. Tawuniya shares are traded on the Saudi Stock Exchange (Tadawul).
 
 
التعاونية
الشركة: شركة التعاونية للتأمين (التعاونية)
موقع المركز الرئيسي: الرياض
المجال الصناعي: تأمينات
عام التأسيس: 1986
التعاونية هي أول شركة تأمينات تحصل على تصريح عمل في المملكة العربية السعودية، وعروضها التأمينية هي واحدة من أوسع العروض الموجودة ضمن المملكة حيث تشمل تأمين على السيارات والصحة والسفر وكذلك التأمين على المنزل. هذه الشركة معروفة باسم (الشركة الوطنية للتأمين التعاوني NCCI) إلى تاريخ إعادة طرحها في عام 2007. إن شبكة علاقات شركة التعاونية الواسعة التي تشمل شركاء متمثلين بمشافي طبية التي ازدادت بمرور السنين كانت هي السبب الذي جعل الكثير من عملاء هذه الشركة يفضلون اختيارها دوناً عن بقية الشركات الأخرى. القطاع التأميني في طريقه نحو النمو والتوسع في الأعوام القليلة القادمة حيث بدأت الحكومة بوضع قوانين صارمة ضد سائقي السيارات الذين لا يملكون تأمينات مناسبة لوضعهم. وقد بدأت الحكومة بتشجيع كافة العمال للحصول على تأمينات صحية. تقوم شركة التعاونية بالتأمين على شركات كبيرة ففي عام 2016 قامت بتجديد عقدها مع شركة (سعودي تيليكوم) وهي تمثل واحداً من أكبر عملائها وقد أصبحت الآن الشركة المؤمنة على كل مزود خدمة من شركة (تيليكوم) في الممكلة.
تطرح شركة التعاونية حملات تسويقية على مدارالسنة حيث تضمنت في عام 2016 حسومات على تأمينها الشامل للسيارات في شهر رمضان. أطلقت شركة التعاونية في عام 2016 موقعاً إلكترونياً جديداً وبدأت باستخدام الشعار "التعاونية: بين يديك". كما أطلقت أيضاً منصة تأمينية الذكية والتي تتيح للعملاء الوصول إلى حساباتهم عبر الإنترنت وعبر هواتفهم المحمولة
أسهم شركة التعاونية يتم تداولها في سوق المال السعودي (تداول).